TEORI PEMECAHAN MASALAH POLYA DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA
DOI:
https://doi.org/10.26618/sigma.v3i1.7201Keywords:
Pemecahan Masalah, Polya, MatematikaAbstract
Satu masalah biasanya memuat suatu situasi yang mendorong seseorang untuk menyelesaikannya akan tetapi tidak bagaimana cara memecahkan masalah tersebut. Jika seorang guru memberikan suatu masalah kepada siswa dan siswa tersebut langsung menyelesaikannya dengan baik dan benar maka soal tersebut bukan masalah. Untuk menyelesaikan satu masalah menurut Polya adalah memahami merencanakan, menyelsaikan dan memeriksa kembali masalah.
References
Hamzah, 2003. Problem Posing Dan Problem Solving Dalam Pembelajaran Ma-tematika, Pustaka Ramadan , Bandung.
Hudojo, H. 2003. Pengembangan Kurikulum dan Pembelajaran Matematika. JICA. Jakarta: IMSTEP.
NCTM. 1986. Principle and Standard for School Mathematics. Reston: The Na-tional Council of Teacher Mathematics, Inc.
Polya, George, ((1985), How To Solve It 2nd ed Princeton University Press , New Jersey
Downloads
Published
Issue
Section
License
With the receipt of the article by the SIGMA: Jurnal Pendidikan Matematika Editorial Board and the decision to be published, then the copyright regarding the article will be diverted to SIGMA: Jurnal Pendidikan Matematika.
Universitas Muhammadiyah Makassar as the publisher of SIGMA: Jurnal Pendidikan Matematika hold the copyright regarding all the published articles in this journal.Universitas Muhammadiyah Makassar has the right to multiply and distribute the article and every author is not allowed to publish the same article that was published in this journal.
The manuscript authentic and copyright statement submission can be downloaded ON THIS FORM.