Pemanfaatan Teknologi Informasi Dalam Pembelajaran Bahasa Arab
DOI:
https://doi.org/10.26618/almaraji.v5i2.6575Abstract
This paper discusses how technology can be used in the Arabic learning process. Various problems of learning Arabic in accordance with the contexts faced in various educational institutions, the teaching staff allows modification of methods in teaching and learning. This can be done with the development of technology that contains a lot of information that can be used to improve learning outcomes. The discussion on the application of technology in Arabic learning contains questions, namely what forms of technology can be used, whether technology can play a role in the alignment and sustainability of Arabic learning from elementary to upper secondary level, whether technology can make students more interested in learning the language. Arabic, whether technology can create realization and relevance to what students feel, whether technology can create more varied Arabic learning media which is still lacking, whether technology can improve the ability or competence of educators in teaching Arabic, whether technology is able to take advantage of the time allocation for learning Arabic, is technology able to create an Arabic-speaking environment.References
Bisri Mustofa dan Abdul Hamid. 2012. Metode & Strategi Pembelajaran Bahasa Arab . Malang: UIN Press.
Departemen Agama RI. 1998. al-Qur’an dan Terjemahnya Juz 1-30. Surabaya:al-Hidayah
Fathurrohman, Amang. 2013. Media Pembelajaran Bahasa Arab di Internet. Pasuruan : Yudharta Press
Al-Fauzan Abdurrahman bin Ibrahim dkk. 2007. al-‘Arabiyyah Baina Yadaik (Cet. III; Riyad : al-Maktabah al-Ranis al-‘Arabiyyah li al-Jami’
al-Galāyainī Muṣṭafā. 1987. Jāmi’al-Durūs al-‘Arabiyyah (Beirut: al-Maktabah al-‘Aṣriyyah.
https://id.wikipedia.org/wiki/Teknologi
https://dwinendho.wordpress.com/2011/11/16/pembelajaran/, Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis IT, diakses 20 Agustus 2018.
Munir. 2017. Perencanaan Sistem Pengajaran Bahasa Arab; Teori & Praktik. Jakarta : Kencana, Cet.I
Nugrahani, Farida. 2014. Metode Penelitian Kualitatif dalam Penelitian Pendidikan Bahasa. Surakarta.
Ramli, Muhammad. 2012. Media dan Teknologi Pembelajaran. Banjarmasin: Antasari Press, Cet.I
Roestuyah NK. 1991. Strategi Belajar Mengajar, Salah Satu Unsur Pelaksanaan Strategi Belajar Mengajar. Teknik Penyajian. Jakarta: Rineka Cipta, Cet IV, Juli
Downloads
Published
Issue
Section
License
Dalam hal artikel diterima oleh Tim Editorial Jurnal Al-Marãji’ Pendidikan Bahasa Arab, dengan nomor terdaftar ISSN 2579-8863 (print), ISSN 2656-6958 (Online) dan ada keputusan untuk menerbitkan artikel, hak cipta dari artikel akan ditransfer ke Jurnal Al-Marãji’ Pendidikan Bahasa Arab, dengan nomor terdaftar ISSN 2579-8863 (print), ISSN 2656-6958 (Online).
Prodi Pendidikan Bahasa Arab, Fakultas Agama Islam, Universitas Muhammadiyah Makassar sebagai penerbit Jurnal Al-Marãji’ Pendidikan Bahasa Arab, dengan nomor terdaftar ISSN 2579-8863 (print), ISSN 2656-6958 (Online) memegang hak cipta semua artikel yang diterbitkan dalam jurnal ini.
Prodi Pendidikan Bahasa Arab, Fakultas Agama Islam, Universitas Muhammadiyah Makassar memiliki hak untuk mereproduksi dan mendistribusikan artikel dan penulis tidak diizinkan untuk menerbitkan artikel yang sama yang diterbitkan dalam jurnal ini.
Pernyataan Keaslian dan Naskah Hak Cipta dapat diunduh: di sini
Setelah mengisi surat pernyataan, silakan kirim via email: