MENGEMBANGKAN MOTORIK ANAK USIA DINI MELALUI PERMAINAN EDUKATIF

Authors

  • Indra Jauharini Amri

DOI:

https://doi.org/10.26618/konfiks.v4i2.2116

Abstract

The game is one medium of education and learning for early childhood that has significance for the growth and development of children including early childhood motor development. While early childhood is an important period for the body and future of the child. And the world of children is the world of play, so learning is needed for advice. Therefore, educational games are very much needed in learning to develop children's motor skills

References

Coughlin, Pamela. Alih bahasa Juwita, Kenny Dewi. (1998). Menciptakan Kelas Yang Berpusat pada Anak. Jakarta: Children Resources International

Depdiknas, Dirjen PMPTK, Direktorat PTKPNF, 2006. Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini (PAUD). Jakarta: Depdiknas, Dirjen PMPTK, Direktorat PTKPNF

Depdiknas, 2006 Pedoman Teknis Penyelenggaraan Pos PAUD (Direktorat PAUD,

Djamarah, Bahri. 2000. Guru dan Anak Didik dalam Interaksi Edukatif. Jakarta: Bhineka Cipta.

Hurlock B. Elizabeth. 1978. Perkembangan Anak. Jakarta: Erlangga.

___________ 1994. Psikologi Perkembangan Suatu Pendekatan Sepanjang Rentang Kehidupan. Jakarta: Erlangga.

Jamaris, Martini. 2003. Perkembangaan dan Pengembangan Anak Usia Taman Kanak-kanak. Jakarta: UNJ

Kenny Dewi. 1998. Menciptakan Bahan Ajar Yang Berpusat pada Anak. Jakarta: Children Resources International

Kostelnik, Marjorie, et.al. 1999. Developmentally Appropriate Curiculum. New Jersey: Merrill

Nakita. 2005. Pilih Permainan Edukatif Agar Si Kecil Tekun. Jakarta: Gramedia.

Nugraha, Ali. 2003. Kiat Merangsang Kecerdasan Anak. Cet 1. Jakarta : Puspa Swara.

Patmonodewo, Soemiarti. 2003. Pendidikan Anak Prasekolah. Jakarta: Rineka Cipta

Downloads

Published

2017-09-30

Issue

Section

Artikel

How to Cite

MENGEMBANGKAN MOTORIK ANAK USIA DINI MELALUI PERMAINAN EDUKATIF. (2017). JURNAL KONFIKS, 4(2), 128-139. https://doi.org/10.26618/konfiks.v4i2.2116