Persepsi Siswa Dalam Pembelajaran Bahasa Inggris Secara Daring Menggunakan Platform Google
DOI:
https://doi.org/10.26618/equilibrium.v10i3.7465Keywords:
Online Learning, English, Google Platform.Abstract
This study aims to determine the student’s perception of effectiveness Google platform in online learning in English for student grade XI. The Google platform comes from belajar.id it is an account launched by the Ministry of Education and Culture and Information Technology Centre for support the learning process as long as online learning. In addition, this research also aims for the quality of online learning in learning English that has been carried out during the covid-19 pandemic. The research method used is quantitative with a survey method. The samples of this study is 30 students. Data collection using the method survey with a likert scale. Data analysis by calculating the percentage of data on each indicator, then from the presentation of the data an analysis is carried out descriptively on each indicator. The results showed that the effectiveness of online learning in English in Covid-19 pandemic situation at SMA Muhammadiyah Tanah Grogot. The results of this study are also expected to be a recommendation for applications that can be used in learning English subjects during the pandemic and as study material for further research related to the effectiveness of online learning.
References
Banasuru, A. (2013). Filsafat dan filsafat ilmu. Bandung. Alfabeta.
Harefa Neulis & Sumiyati (2020). Presepsi Siswa Terhadap Google Classroom Sebagai LMS Pada Masa Covid-19. Science and Application Journal (SEAJ) Vol.2 No.2 September 2020
Irawan. R & Surjono. H.D (2018). Pengembangan E-learning Berbasis Moodle Dalam Peningkatan Pemahaman Lagu Pada Pembelajaran Bahasa Inggris. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan. Volume 5 No. 1 April 2018.
Iskandarwassid & Sunendar.D. (2015). Startegi pembelajaran bahasa. Bandung. Rosda.
Mulya, AK. & Aimah. S ( 2020 ). Presepsi Siswa Terhadap Penggunaan Aplikasi Google Classroom (GCr) Dalam Pembelajaran Bahasa Inggris. Prosiding Seminar Unimus. Volume 3, 2020.
Riyanto, S. (2015). The practice of teaching english. Yogyakarta.: Penerbit Andi
Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung : Alfabeta.
Sofiana N. 2015. Implementasi Blended Learning Pada Mata Kuliah Extensive Listening. Jurnal Tarbawi Vol. 12 No. 1 Januari – Juni 2015
Downloads
Published
Issue
Section
License
Dengan diterimanya artikel oleh Tim Editor Equilibrium : Jurnal Pendidikan (p-ISSN: 2339-2401, e-ISSN: 2477-0221) dan adanya keputusan untuk menerbitkan artikel tersebut, maka hak cipta tentang artikel ini akan dialihkan ke Equilibrium Jurnal Pendidikan (p-ISSN: 2339-2401, e-ISSN: 2477-0221). Program Studi Pendidikan Sosiologi, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Muhammadiyah Makassar memegang hak cipta mengenai semua artikel yang diterbitkan dalam jurnal ini. Selain itu Equilibrium Jurnal Pendidikan (p-ISSN: 2339-2401, e-ISSN: 2477-0221) memiliki hak untuk memperbanyak dan mendistribusikan artikel dan setiap penulis tidak diperbolehkan untuk menerbitkan artikel yang sama yang dimuat di jurnal ini.
Surat Pernyataan Keaslian Artikel dan Hak Cipta Naskah dapat anda unduh : di sini
Setelah mengisi dengan lengkap surat pernyataan tersebut, silahkan anda kirimkan lewat e-mail ke alamat : jurnalsosiologi@unismuh.ac.id