ANALISIS KESALAHAN FONOLOGI DAN SINTAKSIS PADA LATAR BELAKANG SKRIPSI MAHASISWA PROGRAM STUDI PENDIDIKAN BAHASA ARAB
DOI:
https://doi.org/10.26618/almaraji.v7i2.13584Abstract
Language errors are the use of language that deviates from the language rules that apply in a language. Language errors often occur in language learners, including when learning Arabic. These errors can be in the form of verbal or written errors, such as several language errors found by researchers in the thesis of Arabic Language Education Study Program students at IAIN Syekh Nurjati Cirebon. This research aims to analyze Arabic phonological and syntactic errors in the thesis background of students of the IAIN Cirebon Arabic Language Education (PBA) study program for the 2020/2021 academic year. This research is descriptive qualitative research with content analysis methods. The subject of this research is a student's thesis majoring in Arabic Language Education at IAIN Cirebon. The research results show that phonological errors include errors in the use of punctuation marks, errors in reflecting letter sounds, dating of sounds and errors in selecting phonemes in a word. Meanwhile, syntactic errors include: I'rab, Idhafah, Na'at Man'ut errors, adjusting fi'il to Fa'il and errors in Mubtada'.
Keywords: Error Analysis, Phonological Errors, Syntax Errors
References
Afifudin, B. A. S. (2009). Metode penelitian Kualitatif. CV PUSTAKA.
Ainin, M. (2011). Analisa Bahasa Pembelajar Bahasa Arab sebagai Bahasa Asing. Misykat.
Haniah. (2018). Analisis Kesalahan Berbahasa Arab Pada Skripsi Mahasiswa Jurusan Bahasa dan Sastra Arab. Arabi : Journal of Arabic Studies, 3(1).
J.W.M. Verhaar. (2012). Asas-Asas Linguistik Umum . Gajah Mada University Press.
Nurkholis. (2018). Analisis Kesalahan Berbahasa dalam Bahasa Arab. . . Al-Fathin , 1(1).
Parhan, ghufron M. (2022). AKSONOMI LINGUISTIK,ANALISIS KESALAHAN BAHASA DALAM PEMBELAJARAN INSYA. Ta’limi: Journal of Arabic Education & Arabic Studies, 1(2).
Saidah. (2022). Analisis Kesalahan Berbahasa Arab dan Implikasinya pada Makna. . Ajie : Al-Gazali Journal of Islamic Esucation, 1(1).
Setyawati, N. (2010). Analisis Kesalahan Berbahasa Indonesia. Yuma Pustaka.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Dalam hal artikel diterima oleh Tim Editorial Jurnal Al-Marãji’ Pendidikan Bahasa Arab, dengan nomor terdaftar ISSN 2579-8863 (print), ISSN 2656-6958 (Online) dan ada keputusan untuk menerbitkan artikel, hak cipta dari artikel akan ditransfer ke Jurnal Al-Marãji’ Pendidikan Bahasa Arab, dengan nomor terdaftar ISSN 2579-8863 (print), ISSN 2656-6958 (Online).
Prodi Pendidikan Bahasa Arab, Fakultas Agama Islam, Universitas Muhammadiyah Makassar sebagai penerbit Jurnal Al-Marãji’ Pendidikan Bahasa Arab, dengan nomor terdaftar ISSN 2579-8863 (print), ISSN 2656-6958 (Online) memegang hak cipta semua artikel yang diterbitkan dalam jurnal ini.
Prodi Pendidikan Bahasa Arab, Fakultas Agama Islam, Universitas Muhammadiyah Makassar memiliki hak untuk mereproduksi dan mendistribusikan artikel dan penulis tidak diizinkan untuk menerbitkan artikel yang sama yang diterbitkan dalam jurnal ini.
Pernyataan Keaslian dan Naskah Hak Cipta dapat diunduh: di sini
Setelah mengisi surat pernyataan, silakan kirim via email: